Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of wijzigen? Heeft u een vraag, een klacht of wilt u juist een compliment geven?

Vul onderstaand contactformulier in en we nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met u op.

Voor het annuleren van uw afspraak belt u ons op 088-8884555. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8:00-10:30 en 15:00-17:00. Bij niet tijdig annuleren van uw afspraak kunnen er kosten in rekening gebracht worden.

Veelgestelde vragen

Heeft u al gekeken of uw vraag hieronder staat? Klik op de vraag om het antwoord te lezen.

Hoe kan ik mijn afspraak annuleren?

Voor het annuleren van uw afspraak belt u ons op 088-8884555. Wij zijn telefonisch bereikbaar tussen 8:00-10:30 en 15:00-17:00. Ná het bandje volledig af te luisteren komt u in de lijn. Bij niet tijdig annuleren van uw afspraak kunnen er kosten in rekening gebracht worden.

Op de verwijzing staat dat er binnen 3 dagen contact met mij wordt opgenomen. Waarom ben ik nog niet gebeld?

Wij streven ernaar om binnen 3 werkdagen contact met u op te nemen, echter kan het door drukte voorkomen dat dit niet lukt. 

Is mijn online intake al beoordeeld? Zo niet, hoelang kan dat duren?

De duur van het beoordelen hangt af van de drukte bij de kliniek. Ook kan het zo zijn dat er nog verslagen of toestemming moet worden opgevraagd bij een andere zorgverlener waar u bekend bent. Dit kan er voor zorgen dat het langer duurt voor de verpleegkundige uw intake kan beoordelen.

Hoe kan ik een herhaalrecept aanvragen?

U vraagt een herhaalrecept aan door het contactformulier in te vullen. Uw verzoek komt bij de juiste kliniek, zodat het daar door de arts of doktersassistente in orde kan worden gemaakt.

Het kan ook zijn dat u het recept door uw huisarts kan laten uitschrijven. Dit komt voor als het zorgtraject bijvoorbeeld al is afgesloten en u bent terugverwezen naar uw huisarts.

In sommige gevallen, bijvoorbeeld als het laatste consult te lang geleden is, wordt er eerst een consult met de arts ingepland.

De arts zou een recept uitschrijven, waarom heeft mijn apotheek nog niets ontvangen?

Uw consult met de arts wordt later op de dag of de volgende dag administratief afgehandeld. Hierdoor kan het zijn dat, wanneer direct na uw afspraak naar de apotheek gaat of belt, het recept daar nog niet is aangekomen.

Het kan uiteraard ook voorkomen dat we, om welke reden dan ook, niet de juiste informatie van de apotheek hebben. In dat geval zal de kliniek contact opnemen met de apotheek en het voor u in orde maken.

Hoe weet ik of mijn online intake goed is ontvangen?

Als de vragenlijst verdwijnt nadat u op “verzenden” klikt, is het verzenden gelukt. De vragenlijst komt dan automatisch in uw dossier. Als er nog vragen niet (volledig) beantwoord zijn, worden die in het rood aangegeven. Let er op dat u bij het invullen van lengte en gewicht géén punt of komma gebruikt. 

Als u na het verzenden helemaal naar boven scrolt ziet u daar een melding dat de intake is verzonden.

Ik zou vandaag gebeld worden over de uitslag van mijn onderzoek, maar ik heb nog niks gehoord. Word ik wel gebeld vandaag?

Als de huidige datum met u is afgesproken kunt u ervan uitgaan dat u vandaag gebeld wordt. Houd u er rekening mee dat de arts dit tijdens en/of na het scopieprogramma van die dag doet. Dit houdt in dat de arts nog tot 18:00 kan bellen, ook al is de kliniek zelf niet meer bereikbaar. Hier hebben wij geen invloed op.

Heeft mijn verzekeraar een contract met PoliDirect?

Via deze link https://polidirect.nl/zorgkosten-en-vergoeding/ kunt u zelf kijken of er een contract is tussen uw verzekeraar en PoliDirect. De contracten waren in 2022 en 2023 hetzelfde en de verwachting is dat dit ook voor 2024 geldt. Ook leest u hier wat er gebeurt als er geen contract is met uw verzekeraar.

Mag ik mijn medicijnen innemen op de dag(en) voorafgaand aan het onderzoek?

Vragen omtrent uw medicatie worden door de verpleegkundige beantwoord. In de meeste gevallen wordt het stoppen/onderbreken van het gebruik met u besproken na het beoordelen van uw (online) intake. Bent u deze informatie kwijt, dan kunt u via het KCC vragen of de verpleegkundige u kan terugbellen.

Een online intake lukt mij niet, wat is het alternatief?

Er zijn naast de online intake 2 andere opties. Een telefonische intake of een intake op locatie in de kliniek. In beide gevallen krijgt u informatie omtrent uw onderzoek via e-mail of post en neemt de verpleegkundige de vragenlijst met u door. Houd u er rekening mee dat de eerste afspraakmogelijkheid hiervoor wellicht verder in de toekomst ligt.

Ik heb een oproep van de verpleegkundige gemist. Kan ik direct worden doorverbonden?

Wanneer u terugbelt na een gemiste oproep krijgt u een medewerker van het KCC aan de lijn. Het kan zijn dat de verpleegkundige niet direct beschikbaar is. U wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld. 

Hoe betaal ik mijn factuur?

Bij de factuur vindt u een brief met een stappenplan voor het betalen van uw factuur. Als u deze stappen volgt weet u zeker dat uw factuur correct wordt afgehandeld. Kunt u de brief niet meer terugvinden? Kijk dan op de pagina zorgkosten en vergoedingen.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar nooit de originele factuur.

Voor het opvragen van uw originele factuur kunt u mailen naar pt@polidirect.nl. Vermeldt u hierbij duidelijk uw naam en geboortedatum en zo mogelijk ook het factuurnummer. U krijgt zo snel mogelijk een reactie.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

U kunt alleen een betalingsregeling treffen over het eigen risico bedrag wat u aan PoliDirect voldoet. Voor het bedrag wat de verzekeraar aan u overmaakt kunt u géén betalingsregeling treffen. Dit bedrag is immers aan u uitgekeerd om direct aan PoliDirect te voldoen.

Wat dient u mee te nemen bij uw afspraak?

Een identificatiebewijs, uw verzekeringsbewijs (verzekeringspas) en een eventuele AMO (Actueel Medicatie Overzicht). Wanneer u géén medicatie gebruikt welke is voorgeschreven door uw huisarts, dan is er geen AMO nodig.

Heeft u een digitale voorlichting gehad en de vragenlijst reeds ingevuld?

Uw vragenlijst ligt nu bij de verpleegkundige ter beoordeling. Het kan voorkomen dat deze beoordeling op zich laat wachten omdat er medische gegevens zijn opgevraagd bij uw huisarts/behandelend specialist voordat de verpleegkundige dit proces kan afronden. Wanneer de beoordeling definitief is nemen we contact met u op voor de afspraak.
De planningsafdeling van PoliDirect heeft helaas geen zicht en invloed op dit proces.

Bent u gebeld en heeft u ons gemist?

Vul het contactformulier in en we nemen nogmaals contact met u op.

Heeft u een vraag over de digitale voorlichting?

Vul het contactformulier in en we nemen contact met u op.

Ik heb een griepprik/corona vaccinatie gepland, wanneer mag ik komen voor mijn onderzoek/ingreep?

Er moeten 2 dagen tussen de griepprik/coronavaccinatie en de colo/gastro/ingreep zitten. Voor alleen een consult is dit niet aan de orde, dan mag u gewoon komen.

Heeft u een klacht?

Vul het contactformulier in en we nemen contact met u op.

Kijk voor meer informatie over het klachtenbeleid van PoliDirect op de pagina Klachten.

Heeft u een andere vraag?

Vul dan bovenstaand contactformulier in. We helpen u graag.

LET OP! Het is tijdelijk niet mogelijk om online uw afspraak in te plannen. Hiervoor kunt u bellen met onze patiëntenplanning: 085 902 0080.

Als u op de knop klikt, komt u in een nieuw scherm terecht waar u een aantal vragen krijgt. Klik op de vragen om de antwoorden te kunnen zien. Zodra u een antwoord heeft gekozen, verschijnt de volgende vraag.

Na de vragen verschijnt automatisch de agenda met alle beschikbare dagen en tijdstippen waaruit u kunt kiezen. Klik onderin het scherm op ‘verder’ om de afspraak te bevestigen. U kunt alleen een afspraak maken voor een eerste consult. Komt u voor een vervolgafspraak? Dan wordt deze bij ons in de kliniek met u gemaakt.

Bent u verwezen voor een ander specialisme? Scroll dan verder naar beneden om je aan te melden of bel ons op 088-8884555.

Contactformulier

Telefonisch contact

Wilt u toch telefonisch een afspraak maken, wijzigen of annuleren, belt u dan 088- 8884555. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:00-10:30 en 15:00-17:00. U komt in de lijn ná het bandje volledig af te luisteren. Houdt u uw BSN-nummer bij de hand.

Let op, de wachttijden aan de telefoon zijn lang, het is erg druk. We raden u daarom aan om het contactformulier in te vullen.

Start typing and press Enter to search