Informatie over het Coronavirus (COVID-19)

PoliDirect blijft open om de druk op ziekenhuizen juist in deze tijd te verlichten. Consulten, onderzoeken en behandelingen gaan waar mogelijk door. Wel nemen we zeer strikte voorzorgsmaatregelen om de veiligheid van onze patiënten, medewerkers en bezoekers te waarborgen. Deze kunt u lezen onder ‘Wat betekent het Coronavirus voor mijn bezoek aan PoliDirect?’

Bij PoliDirect hebben we een protocol opgesteld, gebaseerd op de richtlijnen van het RIVM. We houden de ontwikkelingen omtrent het virus nauwlettend in de gaten. Ons protocol zal waar nodig worden aangepast aan de actuele situatie.

Heeft u gezondheidsklachten?

Heeft u verkoudheidsklachten en koorts? Hoest u of ademt u moeilijk? Neem dan telefonisch contact op met uw huisarts of de GGD en vraag wat u moet doen. Blijf vooral thuis en ga niet naar uw huisarts of de spoedeisende hulp toe.

Wat betekent het Coronavirus voor mijn bezoek aan PoliDirect?

Vanaf maandag 16 maart 2020 zullen er bij onze kliniek in Sliedrecht alleen spoedecho’s en -röntgenfoto’s gemaakt worden. We volgen hierin het beleid van het Albert Schweitzer ziekenhuis (ASZ). Onze locatie in Ridderkerk zal helemaal gesloten zijn.

Daarnaast treffen we de volgende voorzorgsmaatregelen:

  • Indien u een afspraak gepland heeft staan bij PoliDirect en hoest en/of koorts heeft, neem dan contact met ons op om de afspraak te verplaatsen. De mailadressen en telefoonnummers van onze vestigingen vindt u op deze website bij de locaties;
  • Heeft u een begeleider nodig bij uw afspraak? Vanaf heden staan we maar één begeleider per patiënt toe. Uw begeleider mag niet mee naar binnen en kan u dus alleen brengen en ophalen.
  • Als u een onderzoek bij PoliDirect heeft, zullen we van tevoren uw temperatuur meten. Indien er sprake is van koorts, zal het onderzoek op dat moment niet doorgaan en verplaatst worden. Wij zullen u op dat moment vragen naar huis te gaan en telefonisch contact op te nemen met de huisarts;
  • Consulten en intakegesprekken worden telefonisch afgenomen. Alleen intakegesprekken vanuit het bevolkingsonderzoek darmkanker (BVO) zullen op de klinieken gedaan worden.
  • Wij vragen u bij binnenkomst uw handen te wassen;
  • Wij schudden tijdelijk geen handen;
  • Binnen de kliniek houden we afstand van elkaar: 1,5 meter.
Informatie voor patiënten vanuit het bevolkingsonderzoek darmkanker

PoliDirect blijft ondanks COVID-19 (Coronavirus), patiënten ontvangen voor consulten en onderzoeken om ziekenhuizen juist in deze tijden te verlichten. Ons scopieprogramma is zo ingericht dat endoscopische onderzoeken veilig door kunnen blijven gaan. Positief geteste patiënten vanuit het bevolkingsonderzoek darmkanker, kunnen op korte termijn bij ons terecht.

Om de druk op de beschikbare zorg in Nederland te verlagen, heeft het RIVM in opdracht van het ministerie van VWS de bevolkingsonderzoeken tijdelijk stop gezet, waaronder het bevolkingsonderzoek darmkanker. Patiënten die de uitslag reeds binnen hebben of nog binnen moeten krijgen en een darmonderzoek (coloscopie) nodig hebben, kunnen bij PoliDirect terecht.

Gaat mijn afspraak bij PoliDirect nog door?

Als u naar ons bent verwezen, nemen wij binnen 3 werkdagen telefonisch contact met u op om uw afspraak in te plannen. Als uw afspraak niet doorgaat of niet fysiek maar telefonisch of via video doorgaat, zullen we u hier op tijd over informeren.

Heeft u gezondheidsklachten? Dan zal uw afspraak worden verzet.

We proberen zoveel mogelijk alle consulten, onderzoeken en behandelingen door te laten gaan.

Door de huidige omstandigheden zijn we echter genoodzaakt om een aangepast triagebeleid in te stellen. Er is een aantal criteria opgesteld en als uw verwijzing daaraan voldoet, plannen we direct met u een afspraak. Deze afspraak vindt in de meeste gevallen binnen twee weken plaats, afhankelijk van de actuele wachttijden. Als uw verwijzing niet aan de opgestelde criteria voldoet, betekent dit uiteraard niet direct dat uw afspraak niet doorgaat. Verwijzingen die niet aan de opgestelde criteria voldoen, zullen aandachtig worden bekeken door een van onze specialisten en op urgentie worden beoordeeld.

Wees vrij om uw zorgen uit te spreken. We houden hier graag rekening mee!

Recent komen er steeds meer berichten dat behandelingen uitgesteld moeten worden vanwege de prioriteit die ziekenhuizen stellen om acute zorg te leveren. Dat is natuurlijk volledig terecht, maar wat als je als patiënt dat bericht krijgt? Bij PoliDirect zetten we ons in om zinnige zorg te leveren, zorg die niet kan wachten, in een periode waarin veel arbeid en middelen beschikbaar moeten zijn voor de opvang van COVID-19 (corona-)patiënten. Ook de zorg voor semi-acute patiënten moet worden gewaarborgd.

Wat kunt u zelf doen om besmetting te voorkomen?
  • Was uw handen regelmatig met water én zeep;
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg;
  • Als u moet niezen of hoesten, doe dit dan in uw elleboog;
  • Blijf zoveel mogelijk thuis;
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar.
Heeft u vragen over het coronavirus?

Op de website van het RIVM vindt u de meest actuele informatie over het Coronavirus. Zij houden de situatie goed in de gaten. U kunt ook contact met hen opnemen via 0800 1351 als u vragen heeft.

Start typing and press Enter to search