Pijnpoli

Als we pijn ervaren, betekent dat dat het lichaam ons waarschuwt dat er iets mis is. Soms slaat het pijnsysteem echter op hol. Het lichaam blijft ons waarschuwen voor pijn, terwijl de oorzaak van de pijn al verdwenen is. Er ontstaat dan chronische pijn. Ook pijn waarvan de oorzaak niet kan worden weggenomen, wordt chronische pijn genoemd.

Met welke klachten kan ik terecht bij PoliDirect?

Bij PoliDirect behandelen we een breed scala aan klachten zoals:

  • Uitstralende pijn naar de armen en/of benen
  • Pijn aan het bewegingsapparaat zoals schouders of knieën
  • Hoofdpijn of nekklachten
  • Rugpijn

Patiënten jonger dan 18 jaar en patiënten met oncologische klachten behandelen we niet.

Welke behandelmogelijkheden zijn er bij PoliDirect?

Chronische pijn kan op verschillende manieren worden behandeld. Er zijn grofweg twee behandelmogelijkheden:

Behandeling met medicatie. Soms werkt een pijnstiller uitstekend, maar zijn er bijwerkingen waardoor dit geen goede optie is om de pijn te bestrijden. De pijnspecialist zal dan samen met u onderzoeken of een ander type pijnstiller wellicht meer geschikt is.

Invasieve behandeling. Bij een invasieve pijnbehandeling wordt door middel van een injectie de zenuw of het gewricht behandeld met een ontstekingsremmer en/of warmte. Afhankelijk van het lichaamsdeel waar de pijn zich bevindt, wordt er bij deze behandeling gebruik gemaakt van een echo of röntgenstraling.

Als uit het intakegesprek naar voren komt dat een invasieve pijnbehandeling bij onze polikliniek de beste optie is, dan ontvangt u van ons een digitale voorlichtingsmodule waarin wij u uitgebreid informeren over wat u van de behandeling kunt verwachten.

Hoe verloopt het behandeltraject bij PoliDirect?

  1. Digitale screening: Voordat we bij PoliDirect starten met uw behandeling, ontvangt u van ons een digitale screeningsmodule met enkele vragenlijsten. Door middel van deze vragenlijsten krijgen wij een goed beeld van uw klachten en de gevolgen daarvan in uw dagelijks leven.
  2. Videoconsult met de pijnspecialist: Nadat u de vragenlijsten heeft ingevuld, vindt een videoconsult met onze pijnspecialist plaats waarin de arts de behandelmogelijkheden met u bespreekt.
  3. De behandeling: Na dit videoconsult kunt u doorgaans binnen twee weken terecht voor de behandeling.

Actuele wachttijden

De actuele wachttijden zijn per 4 augustus 2021:

Bovenstaande wachttijden worden maandelijks bijgehouden. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.

U kunt voor dit onderzoek terecht bij de volgende locaties:

PoliDirect Goor
PoliDirect Goor

Hengevelderstraat 36
7471 CH Goor

Start typing and press Enter to search